smålandsmys!

hej tjolahopp!

´Vi är nu i småland och har det gött med familjen! Nu sitter nicklas med bror o familj och spelar monopol, och eftersom det är det värsta spel jag vet så sitter jag med i gemenskapen, fast framför en skärm och skriver! :P

Idag har vi varit i Katthult där de spelade in Emil! Vi har sett emils hus, varit i emils snickarbod och sett vargropen! Supermysigt och jättekul! Men man blir verkligen förvånad över hur litet det är och att alla husen ligger så nära varandra, för det får man ju inte alls intryck av att de gör i filmen!

Det fanns en mysig shop där man kunde köpa både emils "mysse" o "bysse" och massa andra emil-saker och jag ville köpa allt, men det blev en varsin glass till Ella och nicklas istället! :)

Sen har jag och anna-karin tagit en morgonpromenad med tillhörande träning och en liten promenix på kvällen, och jag är inne på min nionde dag utan godis, snacks och kakor, trots att det har funnits både det ena och det andra gottit att frestas av! :D Jag är duktig, när jag vill, och det vill jag!

Jag har plockat en fin blombukett idag också! och igår var det en bär-dag! Då plockade vi blåbär ute i skogen och massor av vinbär, krusbär och körsbär i trädgården! :)

Man mår allt bra här ute på landet!
Tjipp i blåbärsskogen!

    Lilla Emil-tjejen! 


 Plocka blombukett i hängröv-byxor är livet! :D

 Emils hus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0